sobota, 10 stycznia 2015

Rzeczy, które polecam- cz.1

Oto filmy i seriale,  które najbardziej lubię i które wpłynęły na moje życie. Są to dla mnie perełki.


Ulubione filmy:

Cała seria ,,Harry Potter"

BARDZO znana seria. W kinie byłam niestety tylko na trzech pierwszych częściach. Przyznam szczerze, że lepiej mi się ogląda ostatnie części, ale to dlatego, że po prostu mniej razy je oglądałam.

Nie będę pisać o czym jest fabuła, bo jest to seria powszechnie znana. To, co mnie szczególnie urzekło, to niesamowita muzyka, szczególnie w 1 części (mam ją nawet na płycie). Jest magiczna i idealnie pasuje do klimatu.

Mogę powiedzieć, że wychowałam się na serii o Harry'm Potter'ze. Do tego stopnia, że może nawet pomyślę kiedyś nad zrobieniem tatuażu, który będzie w jakiś sposób związany z tą serią. Ale to za kilka lat, muszę mieć konkretny projekt.

 Seria X-men

Przyznam szczerze, że serię tę znam od bardzo niedawna. Poszłam do kina na ,,X-men: Przeszłość, która nadejdzie" (Days of future past) z lekką niechęcią (głównie dlatego, że bardzo chciałam iść do kina i nie wiedziałam na co), a wyszłam jak w transie, robiąc wielkie oczy i musiała minąć dłuższa chwila, zanim zdołałam z siebie wydusić "To był kur*a najlepszy film w moim życiu".

Po tym zdarzeniu obejrzałam wszystkie inne części i bardzo mi się one spodobały, nawet te uznane za słabe. Nie umiem powiedzieć, co mi się tak spodobało w tych filmach, ale czasami po prostu lubimy coś bez powodu.

 Shrek


Nigdy nie uważałam Shreka za moją ulubioną serię filmową. Zmieniło się to niedawno, gdy postanowiłam obejrzeć wszystkie części w (jeśli dobrze pamiętam) jeden dzień. Wywarły na mnie niesamowite wrażenie, wzruszyły mnie i dotarło do mnie, że "Shrek" wywarł wielki wpływ na popkulturę oraz kinematografię.
Na Shreku również byłam w kinie (chyba na pierwszych trzech częściach).


Ulubione seriale:

,,Lost-Zagubieni"


Jest to mój absolutny faworyt, ulubiony serial mojego życia. Oglądałam go kiedyś na bieżąco w telewizji, a niedawno zaczęłam oglądać wszystko od nowa, żeby sobie go przypomnieć i dlatego, że było kilka odcinków, które w telewizji przegapiłam. Kilka dni temu obejrzałam ostatni odcinek i będę trochę tęsnić za tym serialem.

Jest wiele osób, które mówią, że przestali oglądać "Zagubionych" po kilku sezonach, bo serial zrobił się za bardzo skomplikowany. Owszem, zgodzę się, że gdy ogląadałam go 10 lat temu, wielu rzeczy nie rozumiałam, ale wystarczy do niego dorosnąć/ obejrzeć go drugi raz (obie te rzeczy zrobiłam).

 ,,Doctor Who"

Absolutnie genialny serial! Oglądałam tylko nowe serie, więc piszę tu tylko o nich. Mój ulubiony Doktor to chyba 10, ale mam wielki sentyment do 9. Natomiat uważam, że 11 Doctor został genialnie zagrany i też jest w moim serduszku :D Bardzo nie lubię 12 Doctora, nie mogę się doczekać, gdy go zmienią, jednak do Petera Capaldi nie mogę się przyczepić; jest bardzo dobrym aktorem (ma nawet na swoim koncie Oskara).

Moją ulubioną towarzyszką Doktora jest Rose, a najmniej ulubioną Clara. Uwielbiam też Amy i Donnę.

 "Pora na przygodę"

 Najlepszym dowodem na moje uwielbienie do Adventure time jest chyba to, że mam wiele postaci z Krainy Ooo na ścianach. Wyjaśnię pokrótce o co w tym serialu chodzi, a nuż kogoś zachęcę do oglądania go. W ,,Porze na przygodę" mamy ukazaną postapokaliptyczną Ziemię, a konkretnie Krainę Ooo. Główni bohaterowie to człowiek Finn i jego przyjaciel- pies Jake (który umie dowolnie zmieniać swój kształt i rozmiar). Przeżywają liczne przygody, czasem walczą z potworami, czasem z własnymi słabościami, a niekiedy nie są głównymi bohaterami odcinka (choć rzadko).

 Plusami serialu są: dziwny, specyficzny humor (serial  dedykowany jest dla osób dorosłych) oraz długość odcinka- jeden odcinek trwa 10 minut, więc zachęcam do tego, by każdy, kto jeszcze nie zna Adventure time włączył sobie teraz dowolny odcinek, najlepiej z 1 sezonu i sam go ocenił. A może to będzie od teraz Twój ulubiony serial?

1 komentarz:

  1. Filmy - wszystkie się zgadzają z moimi TOP. Zbieg okoliczności?

    OdpowiedzUsuń

Obraźliwe komentarze będą usuwane.