piątek, 17 kwietnia 2015

Proste potrawy wegańskie dla każdego (+koszt) #1

 Odkąd wyprowadziłam się z domu rodzinnego dużo gotuję, a odkąd zostałam weganką, jeszcze więcej. Nie lubię przekombinowanych przepisów z ogromną ilością składników, strasznie mnie to odstrasza. Ciągle odkrywam całe mnóstwo mało skomplikowanych przepisów z małą ilością składników i postanowiłam się z Wami nimi podzielić, żebyście zobaczyli, że kuchnia wegańska to nie tylko przepisy z długą listą drogich i obco brzmiących składników. Mam nadzieję, że mięsożerców nie odstraszy słowo 'wegańskie' i również spróbują moich propozycji :) Przy okazji wyliczyłam ile każde danie mniej więcej kosztuje.

1. Pasta z soczewicy



Jest to najlepsza pasta na świecie, robię ją średnio co 3 dni, bo jestem od niej uzależniona. Polecam każdemu!

Dla większości ludzi soczewica to coś obcego i dziwnego, ale polecam ją wszystkim naokoło i już kilkoro moich znajomych zapowiedziało, że ją spróbują. Soczewica ma dużo białka i jest zajebista!

link do przepisu

Składniki:
 -czerwona soczewica- odkryłam, że w Lidlu kosztuje tylko 3 zł! Zaś w Biedronce- 3,80 zł, a w Piotrze i Pawle 3,50 zł.
-płatki owsiane - 2 zł w większości sklepów
-oliwa z oliwek - zastępuję ją olejem
-tymianek 
-curry/kurkuma 
-sól
-sos sojowy- ja go nie daję

Tak więc w mojej wersji za 1 pastę wychodzi ok. 2 zł (bez kosztu przypraw), a starcza mi na 5-6 kolacji/śniadań, a ja jem aż po 4 kromale i smaruję bardzo grubo. Więc się opłaca!

Robi się ją też szybko. Za każdym razem robię ją dokładnie 30 minut. Jest również łatwa w wykonaniu.

2. Sos do makaronu
Jest to sos, który znalazłam gdzieś w Internecie i przerabialiśmy go z Marianem tak długo, aż doszliśmy do pysznego smaku, którym chcę się podzielić.

Składniki:
-pół koncentratu pomidorowego
-2 łyżki mąki
-1 cebula
-2 ząbki czosnku
-trochę keczupu
-przyprawy (wedle uznania, ale wg mnie najważniejszy smak daje w tym sosie curry)
Koszt: ok. 1,20 zł

W małym garnku lub rondelku usmaż pokrojoną cebulę i przepuszczony przez praskę czosnek. Gdy się chwilę podsmażą dodaj mąkę i pomieszaj. Dodaj półtorej szklanki wody i znowu pomieszaj. Poczekaj aż się chwilę pogotuje i dodaj koncentrat. Następnie dodaj ile chcesz keczupu i przyprawy. Możesz polać tym sosem makaron/ryż lub wrzucić makaron/ryż do garnka z sosem (polecam) i wymieszać.

3. Bardzo szybka i łatwa do wykonania pizza


Pizza ta jest bardzo łatwa do wykonania i pyszna. Na zdjęciach powyżej lewa strona pizz jest czerwona a prawa biała, bo prawa należy do Mariana i on sobie daje mięso i ser. Niedawno się przekonałam, że jedząc pizzę bez sera również można mieć orgazm jedzeniowy!

przepis na ciasto

Składniki:
 -mąka pszenna
-drożdże
-oliwa z oliwek
-solidna szczypta soli
Koszt: ok. 0,70 zł- 1 zł

przepis na sos

Składniki:
-gęsty przecier pomidorowy
-cebula
-1 ząbek czosnku
-zioła prowansalskie
-sos sojowy do smaku (ja nie daję)
-pieprz
-olej lub oliwa
Koszt: ok 1,50 zł

Na górę daję sobie krążki cebulowe (wystarczy 1 cebula), pomidory z puszki i oliwki lub paprykę, a Marian cebulę, pomidory, mięso i ser. Najwięcej kosztują dodatki- w mojej wersji ok. 3 zł, gdy daję paprykę i ponad 4 zł z oliwkami (bo nie daję całego słoika), a w wersji Mariana ok. 3 zł (bo mięso ma z zamrażarki, a nie ze sklepu :D).

Całkowity koszt pizzy dla dwóch osób to pomiędzy 5,20 zł a 6,50 zł, a jest bardzo pyszna i zdrowsza od kupnej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obraźliwe komentarze będą usuwane.