niedziela, 7 lutego 2016

Wegańskie kosmetyki, które polecam



Kiedy słyszymy o wegańskich kosmetykach, wydaje nam się, że kosztują miliony i że można je kupić tylko przez Internet lub w sklepach z produktami ekologicznymi (no dobra, sama tak myślałam na początku!). Jednak, jak to często bywa, pozory mylą. Swoje kosmetyki kupuję najczęściej w zwykłym Rossmannie za niewielką cenę. Dodatkowo, na niektórych widnieje znaczek 'Vegan', dzięki któremu możemy być spokojni, że dany produkt nie był testowany na bezbronnych zwierzętach (a takie testy to nic przyjemnego) i że nie dodano do niego odzwierzęcych składników, takich jak na przykład:

-chitosan (zewnętrzne szkielety stawonogów),  
-lanolina (z sebum (łoju na skórze) owczego),
-kwas hialuronowy (z grzebieni kogutów, gałek ocznych krów, obecnie głównie drogą biotechnologicznej syntezy bakteryjnej)  

-prawdziwe ceramidy - z mózgu krowiego,
-olej z emu- olej z tłuszczu ptaków emu
 

(Ciekawostka:
-Estee Lauder w linii Repairwear stosuje RNA ekstraktowany ze spermy wielorybów
-Mieszanka czynników wzrostowych Nouricel otrzymywana z hodowli komórek uzyskanych z napletków niemowlęcych - stosowana jest w produkcie TNS ok. 120$ za 15ml kremu)
 

Wolę unikać takich rzeczy w swoich kosmetykach, a w poniższych produktach ich nie znajdziecie:

zewnętrzne szkielety stawonogów
zewnętrzne szkielety stawonogówzewnę
zewnętrzne szkielety stawonogów
Chitosan – produkowany z chityny (zewnętrzne szkielety stawonogów) - See more at: http://www.kocieuszy.pl/2015/04/nieweganskie-skadniki-w-kosmetykach.html#sthash.FcZG0NhU.dpuf
Chitosan – produkowany z chityny (zewnętrzne szkielety stawonogów) - See more at: http://www.kocieuszy.pl/2015/04/nieweganskie-skadniki-w-kosmetykach.html#sthash.FcZG0NhU.dpuf
Chitosan – produkowany z chityny (zewnętrzne szkielety stawonogów) - See more at: http://www.kocieuszy.pl/2015/04/nieweganskie-skadniki-w-kosmetykach.html#sthash.FcZG0NhU.dpuf
Chitosan – produkowany z chityny (zewnętrzne szkielety stawonogów) - See more at: http://www.kocieuszy.pl/2015/04/nieweganskie-skadniki-w-kosmetykach.html#sthash.FcZG0NhU.dpuf
Eyeliner- jest to najważniejszy kosmetyk w mojej kosmetyczce, używam go codziennie i nie wyobrażam sobie bez niego dnia. Po długich miesiącach prób znalazłam wreszcie swojego faworyta: Essence Liquid Eyeliner
cena: ok. 11 zł
dostępność: drogeria Natura, Hebe, internet, czasami bywają w supermarketach (np. Tesco)
Drogeria Natura, Hebe, internet, czasami bywają w supermarketach - See more at: http://www.kocieuszy.pl/2014/12/weganskie-eyelinery-i-kredki-do-oczu.html#sthash.sZ2VSTch.dpuf
Drogeria Natura, Hebe, internet, czasami bywają w supermarketach - See more at: http://www.kocieuszy.pl/2014/12/weganskie-eyelinery-i-kredki-do-oczu.html#sthash.sZ2VSTch.dpuf

źródło zdjęcia: makeupandbeauty.com

Płyn micelarny: Rival de Loop (ma z tyłu znaczek 'Vegan'). Słyszałam, że wielu osobom nie przypadł on do gustu, a nawet porównuje się jego działanie z działaniem wody, jednak dla mnie okazał się genialny! Poznikało mi większość krost z twarzy i to w zaledwie kilka dni. Pozostałe nikną coraz bardziej z każdym dniem. Dlatego czasem lepiej nie sugerować się opiniami w Internecie, tylko zobaczyć jak dany produkt zadziała u nas.
cena: ok. 5-7 zł
dostępność: Rossmann
źródło zdjęcia: zakupoholiczka.blogujacy.pl

Płyn do demakijażu oczu: Ziaja de-makijaż uniwersalny- Używam go od niedawna, ale jest genialny- według mnie o wiele lepszy niż mleczka do demakijażu.
cena: 6-8 zł
dostępność: Rossmann, Hebe
źródło: leclercdrive.lublin.pl
 
Dezodorant w kulce: Alterra Balsam dezodorujący Sensitiv (ma z tyłu znaczek 'Vegan')- kolejny produkt, który zbiera niepochlebne recenzje, a mi się spodobał. Jednak bardziej krytykowana jest wersja z melisą i szałwią, który obecnie używam i również nie polecam. Natomiast balsam Sensitiv bezzapachowy najbardziej mi przypadł go gustu ze względu na... swój zapach. Uzależniłam się od niego i ciągle muszę się wwąchiwać w moją kulkę.
cena: ok. 6zł
dostępność: Rossmann

źródło zdjęcia: wizaz.pl


Odżywka oraz maska do włosów: Alterra z granatem (mają z tyłu znaczek 'Vegan')- tych dwóch kosmetyków używam od niedawna, dlatego nie mogę powiedzieć za wiele o ich działaniu, jednak na różnych stronach włosomaniaczek przeczytałam, że bardzo je chwalą, więc polecam je jako tani wegański produkt.
cena: 10 zł (jednak często są w promocji za ok. 6 zł)
dostępność: Rossmann

źródło: www.kasianafali.pl

Zestaw do stylizacji brwi: Essence eyebrow stylist set- używam go od niedawna, ale już wiem, że jest całkiem niezły. Nie jest to nie wiadomo jak dobry produkt, ale dla mnie wystarczy.
cena: ok. 11 zł
dostępność: drogeria Natura, Hebe, internet, czasami bywają w supermarketach (np. Tesco)

źródło: puderek.com.pl

Miałam jeszcze w tym poście napisać o hennie do włosów Khadi oraz szczotce Tangle Teezer, ale za bardzo się już rozpisałam, a poza tym jest to materiał na inny post.
Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o kosmetyki, powyższe produkty są moimi ulubionymi, ale nie każdemu muszą przypaść do gustu.
Na koniec chciałabym Was poinformować, że wczoraj założyłam snapa (nigdy nie sądziłam, że to zrobię; tak samo było z askiem). Znajdziecie mnie pod nazwą: katldark. Na razie mam mało znajomych, dlatego zapraszam do dodawania mnie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obraźliwe komentarze będą usuwane.